17 715 02 07
Pakiet MAGIA RUCHU - OnEvo
Rozszerzający pakiet do Magicznego Dywanu OnEvo
Aktywizacja dzieci i młodzieży o różnych deficytach.
Gry dostępne w pakiecie MAGIA RUCHU pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną. Stanowią nieocenioną po- moc w pracy z dziećmi i młodzieżą o różnych deficytach rozwojowych. To zestaw 15 zabaw ruchowych, które korygują, symulują zaburzone percepcje, usprawniają funkcje motoryczne, wprowadzają orientację w schemacie ciała i orientację w przestrzeni, a także dają szansę na regulację emocji. W grach wykorzystano wyraziste kolory oraz jednolite i jasne tła, które nie rozprasza- ją uwagi dzieci, pozwalając im skupić się na faktycznym działaniu. Wszystkie elementy aktywne odpowiednio powiększono, a dynamika gier została spowolniona, aby podopieczni mogli osiągać sukcesy we własnym tempie. Dodatkowym udogodnie- niem są zróżnicowane poziomy trudności pozwalające dostosować zabawę do możliwości dzieci. Motywującym elementem rozgrywki są nagrody w postaci braw i uśmiechów, które pojawiają się po udanym zakończeniu poszczególnych aktywności. Co ważne, część gier zaprojektowano w pionie, aby wydłużyć czas koncentracji uwagi dzieci. Dzięki temu mają one więcej czasu na wykonanie zadań, co zwiększa szansę na odniesienie sukcesu. Korzystanie z Magicznego Dywanu onEVO wraz z pakietem MAGIA RUCHU zachęca dzieci do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności!
Pakiet magia ruchu wspomaga:
- Doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych
- Usprawnianie motoryczne (płynność ruchów)
- Obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego
- Tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju
- Pracę z deficytami rozwojowymi (np. opóźnienie rozwoju motoryki dużej ciała lub rąk)
- Wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości
- Wprowadzenie somatognozji, orientacji w przestrzeni
- Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
- Korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji
- Umiejętności w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania
- Harmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych
- Współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych i ruchowych
- Poprawę i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego
- Integrację zmysłów
Metody wykorzystywane w grach dostępnych w pakiecie magia ruchu:
- Metoda ośrodków pracy
- Metoda Glenna Domana
- Metoda Felicji Affolter
- Metoda dziesięciu placów
- Metoda zabawowa
- Metoda Weroniki Sherborne
- Metoda dobrego startu
- Metoda Bon Depart
- Metoda 8 inteligencji Gardnera
- Metoda N.C. Kepharta
- Metoda „gym brain”
- Metoda wychowania przedszkolnego L. Wygotskiego
Przygotowane gry opracowano we współpracy ze specjalistami:
mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek.
Zawartość pakietu
DŹWIĘKI
Gra dźwiękowo-wzrokowo-słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych.
MEMORY
Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i odkrywaniu par takich samych obrazków.
ŻELAZKO
Gra ruchowo-koordynacyjna polegające na prasowaniu żelazkiem wybranych części garderoby
MALOWANIE
Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na malowaniu i zabawie kolorami oraz kształtami.
KAŁUŻE
Gra zręcznościowo-wzrokowo-słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży.
KSZTAŁTY
Gra ruchowo-wzrokowa polegające na dopasowywaniu kształtów do wyświetlanego wzorca.
RÓB TO CO JA
Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych przez bohaterów prowadzących zabawę.
ZWIERZĘTA
Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu postaci i odgłosów zwierząt.
MUSZELKI
Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody.
POJAZDY
Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rodzajów pojazdów oraz wydawanych przez nie dźwięków.
LABIRYNT
Gra koordynacyjno-ruchowa polegająca na prowadzeniu zwierząt lub przedmiotów przez labirynt.
OTOCZENIE DOMOWE
Gra słuchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym
KWIATY W OGRODZIE
Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na doglądaniu kwiatów rosnących w ogrodzie.
KALEJDOSKOP
Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem.
SZABLON
Gra ruchowo-wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów.