17 715 02 07
Pakiet WCZESNE CZYTANIE
32 aplikacje dla dzieci w wieku 4-8 lat, zaczynających przygodę z czytaniem
Możliwość samodzielnego przechodzenia gier
Nauka czytania oparta na metodzie Integracji Funkcji Wykonawczych to świetna zabawa, która pomoże skutecznie wprowadzić dzieci w świat liter, sylab i wyrazów. 32 gry przygotowane w ramach pakietu WCZESNE CZYTANIE wykorzystują naturalną ciekawość maluchów. Pakiet wspiera również rozwój i umiejętność sięgania do funkcji wykonawczych, takich jak: uwaga, pamięć robocza, wnioskowanie, odbieranie informacji zwrotnych i rozwiązywanie problemów.
To właśnie dzięki nim dzieci mogą w naturalny sposób budować strategię czytania. Cały proces nauki z pakietem WCZESNE CZYTANIE odbywa się wielokanałowo – poprzez ruch i doświadczanie, z jednoczesnym wykorzystaniem zmysłów wzroku i słuchu. Dzięki atrakcyjnej formie i zróżnicowanym zadaniom dzieci mają wewnętrzną motywację do pracy, a przede wszystkim świetnie się bawią. Starannie zaprojektowane gry pozwalają ćwiczyć koncentrację uwagi i rozwijać umiejętności komunikacyjne, nie hamując przy tym naturalnej potrzeby ruchu. WCZESNE CZYTANIE to nowoczesna edukacja i efektywne wspieranie rozwoju dziecka!
Dla kogo:
- Dzieci w wieku od 4 do 8 lat
- Dzieci zagrożone dysleksją
- Dzieci zaczynające przygodę z czytaniem
Do wykorzystania podczas zajęć:
- Edukacyjnych
- Stymulujących rozwój psychoruchowy
- Korekcyjno-kompensacyjnych
- Rewalidacyjnych
Co wyróżnia ten pakiet?
- 32 gry budujące strategię czytania u dzieci
- Ćwiczenie koncentracji uwagi
- Nauka liter drukowanych, pisanych, wielkich i małych
- Trening giętkości poznawczej
- Wiele poziomów zaawansowania
- Nauka poprzez ruch, doświadczenie i wykorzystanie zmysłów
Jak wygląda nauka z pakietem wczesne czytanie?
Dziecko:
- Rozpoczyna wczesną naukę czytania od wyrazów dźwiękonaśladowczych, sylab, liter,by następnie czytać proste wyrazy
- Słucha, koduje, obserwuje i odpowiednio reaguje, będąc w ruchu
- Kojarzy graficzny zapis (literę) z dźwiękiem (głoską)
- Rozpoznaje litery, sylaby, proste wyrazy i przyporządkowuje je do konkretnego dźwięku
- Dokonuje analizy i syntezy wyrazu
- Przyporządkowuje odczytywane wyrazy do obrazków i obrazki do wyrazów
Zawartość pakietu
ETAP I
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych | • Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi |
|
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w powiązaniu z ilustracją • Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi |
|
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji • Rozwijanie słuchu fonematycznego |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Zapamiętywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną • Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń |
• Giętkość poznawcza • Planowanie |
ETAP II
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną • Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń |
• Giętkość poznawcza | |
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych | • Pamięć robocza • Hamowanie |
|
• Zapoznanie z graficznym obrazem litery w oparciu o animację sytuacyjną | • Giętkość poznawcza | |
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną • Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe |
• Giętkość poznawcza • Planowanie • Hamowanie |
ETAP III
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Analiza wzrokowa materiału sylabowego wsparta animacją ilustrująca proces syntezy • Zachowanie kierunku czytania od strony lewej do prawej |
• Planowanie | |
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych do odpowiednich ilustracji • Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe |
• Pamięć robocza • Hamowanie |
|
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną | • Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Planowanie |
|
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji • Rozwijanie słuchu fonematycznego |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
ETAP IV
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces syntezy wzrokowosłuchowej | • Giętkość poznawcza • Planowanie |
|
• Graficzna identyfikacja litery • Rozwijanie umiejętności słuchowo-językowych |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Zapoznanie z graficznym obrazem sylaby w oparciu o animację sytuacyjną • Rozwijanie umiejętności słuchowych |
• Giętkość poznawcza • Planowanie |
|
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną | • Giętkość poznawcza |
ETAP V
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Eksponowanie grup sylab otwartych zaczynających się na tę samą literę • Doskonalenie umiejętności słuchowych |
• Giętkość poznawcza (odkrywanie zasady) • Utrzymywanie uwagi |
|
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną • Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Planowanie |
|
• Wzrokowe różnicowanie sylab na podstawie animacji • Ćwiczenie umiejętności słuchowych |
• Giętkość poznawcza • Pamięć robocza • Utrzymywanie uwagi |
|
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wspomagane ilustracją • Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe |
• Giętkość poznawcza • Planowanie |
ETAP VI
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Synteza sylabowa z wykorzystaniem materiału obrazkowego • Ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych |
• Giętkość poznawcza • Planowanie |
|
• Grupowanie takich samych głosek zróżnicowanych graficznie • Integracja wzrokowo-słuchowa |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Planowanie • Hamowanie |
|
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka • Ćwiczenia słuchu fonematycznego wsparte ilustracją |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces analizy wzrokowosłuchowej | • Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Planowanie i organizacja |
ETAP VII
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Analiza i synteza materiału wyrazowego wspomagana animacją • Rozwijanie słuchu fonematycznego |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Uzupełnianie wyrazu ostatnią literą • Synteza wzrokowo-słuchowa |
• Giętkość poznawcza • Pamięć robocza |
|
• Rozpoznawanie litery • Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Synteza wzrokowo-słuchowa materiału wyrazowego wspomagana animacją sytuacyjną • Integracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa |
• Giętkość poznawcza • Planowanie |
ETAP VIII
GRA | ZADANIA ROZWIJAJĄCE STRATEGIE WCZESNEGO CZYTANIA | UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE |
---|---|---|
• Identyfikacja wyrażeń dźwiękonaśladowczych na materiale literowym | • Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Dopasowanie obrazka do wyrazu | • Giętkość poznawcza • Pamięć robocza |
|
• Różnicowanie liter podobnych graficznie • Identyfikowanie słuchowe i wzrokow |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Hamowanie |
|
• Wysłuchiwanie wyodrębnionej pierwszej sylaby • Synteza wzrokowo-słuchowa |
• Giętkość poznawcza • Utrzymywanie uwagi • Planowanie • Hamowanie |